15 wrz 2012

5 minut przyjemności (cz. II)


 Przedstawiam dalszą część mojej listy sposobów na szybką poprawę nastroju. Gorąco polecam stworzenie swojej własnej. Na początku będą Ci przychodzić do głowy same proste pomysły, ale im intensywniej będziesz się nad tym zastanawiać, tym bardziej kreatywne sposoby przyjdą Ci do głowy. 
O zaletach płynących z dobrego nastroju przekonywać nie trzeba, ale warto mieć też na uwadze wyniki badań psychologicznych- m. in. umożliwia on skuteczniejsze wykonywanie zadań oraz wzmaga przekonanie, że podjęte działania doprowadzą do spodziewanych rezultatów.

1. Świadome oddychanie metodą 3-3-6, czyli 3 sekundy na wdech, zatrzymanie powietrza przez 3 sekundy i wydech trwający 6 sekund. Więcej na ten temat tutaj.
2. Podesłanie bliskiej osobie czegoś "do śmiechu", dla przywołania wspomnień- np. jakiegoś obrazka, zdjęcia, piosenki.
3. Rozmowa, mail lub wysłanie smsa do pozytywnej, ciepłej osoby. 
4. Przytulenie się do kogoś. 
5.  Praktykowanie wdzięczności, np. wypisanie na kartce lub wymienienie w myślach minimum 10 rzeczy pięknych, wartościowych w moim życiu. 
6. Wymyślanie lub przypominanie sobie  afirmujących zdań, cytatów.
7. Wykonanie odpowiedniego ćwiczenia z książeczki "5 cennych minut w pracy".


8. Robienie baniek mydlanych- zwłaszcza podczas deszczu (sprawdzcie dlaczego :-) )!
9. Palenie zimnych ogni (wbrew pozorom to może być rozrywką nie tylko w Sylwestra).
10. Oglądanie dziecięcych rysunków.


11. "Ogarnięcie" miejsca, w którym przebywam.
12.  Przeglądnięcie jednej szuflady, półki i "zrobienie miejsca na powietrze".
13.  Załatwienie jednej małej sprawy, np. umówienie  się na odkładana wizytę u lekarza, zszycie drobnego rozdarcia, etc.
14. Przeczytanie wpisów z mojego pamiętnika z 1996 roku (miałam wtedy 8 lat).
15. Zaglądanie do mojej szuflady pokrzepienia i korzystanie z jej zawartości
16. Zrobienie własnej wersji piosenki "Barbra Streisand" z pomocą tej śmiesznej stronki: GoBarbra.com 
18. TED Surprise Me czyli krótkie wykłady wygłaszane przez wspaniałych ludzi. Tematyka tak bogata, że każdy znajdzie coś dla siebie. Szczególnie polecam właśnie tę "wyszukiwarkę". Dodam, że wiele wykładów ma polskie napisy.



19. Oglądanie zabawnych obrazków na blogu Niepospolici ludzie w dniu swoim powszednim.
20. Picie wody mineralnej z kieliszka (czyli bawimy się w damę ;-) ).
21. Wykonanie makijażu.
22. Przymierzanie za dużych ubrań :-)
23. Stworzenie w pokoju świątecznej, wyjątkowej atmosfery za pomocą dużej ilości świeczek i lampek choinkowych.
24. Realizacja małego "wyzwania dnia"- więcej na blogu Savannah Grey.
25. Zachowywanie się tak, jak chcę się czuć.

źródło

 Póki co spisałam 50 sposobów na ekspresową poprawę nastroju. Mam nadzieję, że uda mi się zebrać ich jeszcze więcej :-)

    8 komentarzy

    1. Czytałam ostatnio na Lifehackerze że jak mamy kilka wolnych minut to dobrze jest zrobić wokół siebie porządek żeby nie zagracać tym samym umysłu. A makijaż zdecydowanie poprawia mi nastrój, mimo tego, że w moim przypadku zwykle trwa ciut więcej niż 5 minut.
      Lecę po kieliszek! :)

      OdpowiedzUsuń
    2. sprawdziłam te bańki heheh :D:D:D
      w ogole wszystkie punkty są super:)
      pozdr.,
      http://your-naturalhealth.blogspot.com

      OdpowiedzUsuń
    3. No nie... jesteś po prostu cudowna - tyle inspiracji na drobne przyjemności! :) Na pewno sporo z nich zabiorę dla siebie!

      OdpowiedzUsuń
    4. dzieki za linka do "Barbra Streisand" :D śmieszna sprawa, przyda się na imprezkę w dobrym gronie:)

      OdpowiedzUsuń
    5. dopiero trafiłam na Twojego bloga, widzę, że mam dużo do nadrobienia ;)

      OdpowiedzUsuń
    6. Czytałam tę książkę - bardzo fajna.

      OdpowiedzUsuń

    TOP