5 sty 2013

"W zakładkach" (3) - edycja noworoczna


Twój cel na najbliższe 12 miesięcy to zmienić swoje życie na dobre? Chcesz schudnąć, odżywiać się zdrowo, regularnie ćwiczyć lub wdrożyć kilka korzystnych dla Twojego samopoczucia nawyków? W specjalnej, bo noworocznej edycji Zakładek przedstawiam kilka narzędzi, dzięki którym realizacja tego, o czym marzysz może być łatwiejsza i efektywniejsza.

 źródło
Co zamierzasz zrobić dzisiaj, aby być z tego dumnym za rok?
  • Artykuł uznanego psychologa, Wiesława Łukaszewskiego, "Głowy pełne pustych obietnic". Długi i treściwy, ale warty przeczytania, jeśli naprawdę chcesz zrealizować swoje noworoczne postanowienia. 
  •  Po cichu marzysz, aby zmienić swoje życie na dobre, ale nie wiesz od czego zacząć i jakie kroki podjąć? Podejmij się wyzwania używając świetnej, polskiej aplikacji dostępnej na portalu HelloZdrowie. W dodatku możesz wziąć udział w konkursie! Ja zaczęłam trenować silną wolę :-)
  • Chcesz wiedzieć ile kalorii spożywasz lub- co istotniejsze- czy dostarczasz swojemu organizmowi odpowiednią ilość białka i węglowodanów?  Skorzystaj z Internetowego Kalkulatora Dietetycznego. Bardzo podoba mi się jego forma i choć nie korzystam z niego na co dzień (bo mam dietę opracowaną przez dietetyka) to myślę, że jest to świetne narzędzie do zapanowania nad swoim odżywianiem. Najważniejsze cechy kalkulatora to (informacja ze strony internetowej):
    • profesjonalna baza produktów żywnościowych opracowana przez Instytut Żywności i Żywienia w Warszawie
    • rejestracja własnych produktów, potraw, zestawów i przepisów
    • wymiana wprowadzonych danych z innymi użytkownikami
    • prosta rejestracja spożytych posiłków
    • szybkie wprowadzanie wykonanych aktywności fizycznych
    • kontrola swojej wagi
    • określenie dziennego zapotrzebowania na składniki odżywcze
    • dostęp do zaawansowanych wykresów i zestawień 
  • Masz ochotę przejść na dietę, która poprawi stan Twojego organizmu i sylwetki, ale nie wiesz na którą się zdecydować? Tyle ich przecież jest, a wiadomo, że testowanie którejś z nich tylko przez krótki okres (po którym wraca się do starych nawyków) zwykle prowadzi do odwrotnego celu... W wyborze może pomóc Ci algorytm wyboru diety.
  • No właśnie... a może zamiast diety więcej ćwiczyć? Zapoznaj się z tym artykułem i dowiedz się co będzie dla Ciebie korzystniejsze i jakiej ważnej pułapki uniknąć.
  • Jeśli zdecydowałaś/-łeś się na aktywność fizyczną to skorzystaj z tej infografiki, aby dowiedzieć się, co i kiedy jeść, aby treningi dawały najlepsze rezultaty. Szczerze, to nie wiedziałam, że to tak istotna i złożona kwestia.  

    źródło
  •  Pomysł na to, aby codziennie wypijać zalecaną ilość płynów: każdego dnia załóż na nadgarstek 8 gumek- recepturek (lub bransoletek) i zdejmuj jedną, gdy wypijesz szklankę. Za każdym razem, gdy wypijesz napój z kofeiną, nałóż z powrotem 1!
  • W kryzysowych momentach tracisz swój cel z oczu? Zrób swoją tablicę motywacyjną. Ja zainspirowałam się poniższym zdjęciem, choć moja tablica nie jest aż tak imponująca i kompleksowa :-).

  • Skoro wszyscy dietetycy i trenerzy namawiają, aby mierzyć się zamiast ważyć, to Twój dietetyczny sukces możesz uwiecznić w takiej ładnej formie. 
Kliknij, aby powiększyć


W ramach postanowienia, aby odważać się na wykraczanie poza strefę komfortu zaczynam prowadzić fanpage bloga na facebooku. Jeśli lubisz Zmianę na dobre to wiesz, co trzeba zrobić :-) Zapraszam!

16 komentarzy

  1. Super post, w sam raz dla mnie osoby odchudzającej się.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatni obrazek jest świetny! Ostatnio szukałam czegoś takiego, ale same brzydkie były. Wielkie dzięki za to! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny post, bardzo przydatne informacje i linki
    na internetowy kalkulator trafiliśmy już wcześniej, jest bardzo dobry, a gumki recepturki to pomysł dla mnie, bo ja jak wielbłąd - ciągle zapominam o piciu wody ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super ten artykuł na Charakterach!
    Pomierzyłam się też troszeczkę i zastanawiam się, gdzie się podziało moje 60 w talii z początków studiów? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może obwód wzrósł od nadmiaru wiedzy? ;)

      Usuń
  5. aaaaaaaaaaaa super post! Bardzo podoba mi się plakat z wpisywaniem centymetrów :) i ta aplikacja Hellozdrowie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne linki! Na pewno mi się przydadzą.

    OdpowiedzUsuń
  7. Przeczytałam Twojego bloga i jestem pod wrażeniem :) Dodaje do obserwowanych :)

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo mądry post , napewno tutaj wpadnę jeszcze od 5 dni się odchudzam i właśnie wstawiłam zdjęcie mojej sylwetki na swojego bloga , zapraszam ciebie na mojego bloga może wspomożesz mnie jakaś ciekawą radę.Pozdrawiam http://perfektbin.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. lubię to! znajdę chwilę czasu i przeczytam ten długi tekst, który poleciłaś. i bardzo podoba mi się ostatni obrazek, do wydrukowania, do schowania w kalendarzu, do zapisywania sukcesów. bo to przecież nowy do sukcesów, prawda?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda :) Do takich sukcesów, które sami w głębi duszy za takie uważamy :)

      Usuń
  10. dziękuję za Twój komentarz <3 poza tym cieszę się, bo dzięki niemu trafiłam na Twojego bloga! Świetne linki do artykułów, na pewno skorzystam.
    buziak, Mila

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję Wam dziewczyny za aprobatę posta :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo mi się tu podoba u Ciebie :) Popołudniu usiądę i wczytam się trochę, bo widzę że to totalnie blog dla mnie :) Mam za sobą już jedno odchudzanie, zrzuciłam kilka kilogramów, ale potrzebuję zrzucić znacznie więcej. Wiem, że potrzebuję psychicznego przygotowanie do kolejnej próby i Twój blog będzie idealnym przygotowaniem :)

    OdpowiedzUsuń

TOP