13 lut 2016

Granola z syropem klonowym i orzechami



Kilka lat temu, gdy jeszcze miałam koszmarne nawyki żywieniowe, podstawę mojego odżywiania stanowiły płatki do mleka. Szczególnie podczas sesji jadłam swoje ulubione, chrupiące mieszanki na śniadanie, przed nauką i podczas nocnego przygotowywania do egzaminów... Teraz nie kupuję takich produktów, bo wiem, że ich skład jest beznadziejny. Okazuje się jednak, że zrobienie samodzielnie granoli jest prawie tak proste, jak wsypanie zawartości torebki do miski! 


Próbowałam granole z kilku różnych przepisów. Ich smak najbardziej zależy od substancji "zlepiającej" suche składniki. Może to być masło, olej kokosowy, przecier jabłkowy czy nawet mleko skondensowane. W tym przepisie użyłam syropu klonowego, ponieważ dostałam litrową butelkę prosto z Kanady. Ma on wyjątkowy smak i zapach, dzięki którym będę wracać do tego przepisu jeszcze nie raz! 

Czysty syrop klonowy powstaje z odparowanego soku z drzewa klonowego i nie zawiera żadnych sztucznych dodatków. Jest zdrowszą alternatywą od białego cukru, ponieważ nie są to tylko puste kalorie - ma on wysoką zawartość mikroelementów, witaminy B2 i innych substancji. Zaletą jest także to, że ma mniej kalorii - 265 w 100 g - niż miód (325 kcal) i cukier (405).



Składniki:

Baza
2 szklanki płatków owsianych
szczypta soli

"Łącznik składników" 
1/2 szklanki syropu klonowego
2 łyżki stopionego oleju kokosowego

Dodatki
1/2 szklanki posiekanych orzechów (u mnie włoskie i laskowe)

Przygotowanie:
1. Wszystkie składniki dokładnie wymieszaj w misce. 
2. Wysyp na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.
3. Piecz w piekarniku nagrzanym do 150 stopni (u mnie grzanie góra-dół) przez około 45 minut do uzyskania brązowej barwy. Pamiętaj, aby co ok. 10 min zamieszać składniki.
Przechowuj granolę w zamykanym pudełku.

 Takie to proste! 

Uwagi:
1. Więcej ciekawych informacji o syropie klonowym znajdziesz na blogu "Urok życia alergika".
2. Inspirowałam się przepisem znalezionym na stronie "Moje wypieki".
3. Z przepisu wychodzi ponad 400 g granoli, a 100 g ma mniej więcej 400 kcal.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz

TOP